Педагогічний досвід – це сукупність знань, умінь, навичок, набутих педагогами у процесі практичної навчально-виховної роботи. Досвід без практики неможливий.
Виявлення перспективного педагогічного досвіду ґрунтується на певних методологічних засадах: об'єктивність, комплексність, науковість. Науково обґрунтованим можна вважати виявлення досвіду на основі системи критеріїв та їх показників. За домінантою функцій ці критерії можна поділити на дві групи: ті, за допомогою яких оцінюється педагогічний досвід як перспективний (актуальність, новизна, результативність); ті, на основі яких визначається можливість і доцільність вивчення та поширення досвіду (стабільність і перспективність).
Вивчення досвіду у школі розпочинається з визначення педагогічної проблеми та формулювання теми. Досвід описується у загальній формі та складається з таких розділів: вступна частина, у якій висвітлюється соціальна значущість досвіду, робляться посилання на психолого-педагогічні джерела з теми досвіду та близьких до неї проблем; основна частина, у якій описуються форми та методи роботи, здобутки творчої діяльності, науково-методичні ідеї, методичне обґрунтування ефективності нових прийомів та засобів навчання, аналіз їх результативності ; заключна частина, у якій формулюються загальні висновки та пропозиції
|
||||
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com