Перспективний педагогічний досвід

Педагогічний досвід – це сукупність знань, умінь, навичок, набутих  педагогами у процесі практичної навчально-виховної роботи. Досвід без практики неможливий.

 

Виявлення перспективного педагогічного досвіду ґрунтується на певних методологічних засадах: об'єктивність, комплексність, науковість. Науково обґрунтованим можна вважати  виявлення досвіду на основі системи критеріїв та їх показників. За домінантою функцій ці критерії можна поділити на дві групи: ті, за допомогою яких  оцінюється педагогічний досвід як перспективний (актуальність, новизна, результативність); ті, на основі яких визначається можливість і доцільність вивчення та поширення досвіду (стабільність і перспективність).

 

Вивчення досвіду у школі розпочинається з визначення педагогічної проблеми та формулювання теми.  Досвід описується у загальній формі та складається з таких розділів: вступна частина, у якій висвітлюється соціальна значущість досвіду, робляться посилання на психолого-педагогічні джерела з теми досвіду та близьких до неї проблем; основна частина,  у якій описуються форми та методи роботи, здобутки творчої діяльності, науково-методичні ідеї, методичне   обґрунтування ефективності нових прийомів та засобів навчання, аналіз  їх результативності ; заключна частина, у якій формулюються загальні висновки та пропозиції                                            

Орієнтовні етапи вивчення досвіду:

1-й етап

 

1.Формування теми і мети досвіду.

2.Опрацювання літератури.

3.Збір емпіричного матеріалу.

4.Відвідування уроків.

5. Консультація, корекція діяльності.

6.Контрольні зрізи знань.                                                                             

 

2-й етап

 

1.Відвідування уроків та  позакласних заходів.

2.Консультація і корекція, самокорекція.

3.Початковий опис досвіду.  

4.Попередній аналіз діяльності учителя.

3-й етап

 

1.Творчий звіт учителя.   2.Контрольні заміри знань учнів. 3.Аналіз діяльності учителя.

4.Опис досвіду.

5.Обговорення і узагальнення матеріалів на засіданні ради методичного кабінету. 6.Рецензування матеріалів на засіданні педагогічної ради. 7.Оформлення матеріалів для затвердження