ПОЛОЖЕННЯ

 

ПРО МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ОПОРНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

1. Загальні положення.

         Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в НВО є  методичний кабінет опорного навчального закладу.

         Методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора з навчально-виховної  роботи та методичної ради опорного навчального закладу, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.

         Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.

          Педагогічна рада опорного навчального закладу періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.

 

2. Завдання діяльності методичного кабінету:

 - забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби НВО;

 - створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації;

 - надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;

 - координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення          педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів;

 - задоволення запитів, потреб учителів в інформації професійно-особистісної орієнтації;

 - організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, упровадження  досягнень перспективного педагогічного досвіду та інноваційних технологій;

 

3. Основні напрями роботи методичного кабінету:

 - створення умов для індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх    науково-методичною літературою;

 - здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку  педагогічної творчості;

 - організація консультацій з питань психології, педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;

 - організація та періодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією;

 - участь в організації та проведенні представницьких педагогічних заходів (науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок, презентація перспективного досвіду роботи вчителів  НВО, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі);

 - впровадження у практику роботи перспективного педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх та ІКТ-технологій.

 

4. Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті:

         У методичному кабінеті закладу мають бути такі матеріали:

   а) нормативно-правові документи:

 - Конституція України, закони України про освіту, урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно-нормативні документи МОН України, обласного управління освіти, відділу освіти, РМК;

 - документи з питань педагогіки та психології;

 - положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;

 - інформаційні збірники МОН України, ОІППО,  відділу освіти;

   б) шкільна документація:

 - наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;

 - навчальний план НВО;

 - перспективний та річний плани роботи НВО;

 - контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);

 - графіки проведення контрольних робіт;

 - розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;

 - документація з питань атестації педагогів;

 - матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою;

   в) програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу: 

 - документація методичної ради (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);

 - документація шкільних методичних об'єднань  (окрема папка на кожне методичне об'єднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;

 - матеріали методичної роботи з учителями (семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів, тощо;

 - документація школи молодого вчителя;

 - матеріали вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду;

 - робота профільних класів (положення про профільні класи, заяви батьків, накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);

 - банк даних   педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій;

   г) основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:

 - аналітичні матеріали  моніторингу з кожного навчального предмета (результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, державної підсумкової атестації (ДПА));

 - матеріали для організації контролю знань;

 - матеріали роботи з обдарованими дітьми (план роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів в І, ІІ, ІІІ етапах олімпіад, МАН тощо);

 - інформація з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;

 - анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);

 - тексти контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;

 - зразки поурочних планів;

 - методичні розробки вчителів;

 - рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;

 - критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів;

 - наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму ;

 - методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;

 - зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;

 - матеріали для оформлення шкільних предметних кабінетів;

   д) діагностичні матеріали: 

 - результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);

 - моніторинг педагогічної діяльності вчителів (анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);

 - матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами;

   е) матеріали з позакласної роботи:

 - плани робіт предметних гуртків, факультативів;

 - орієнтовна тематика наукових учнівських робіт та вимоги до їх оформлення;

 - матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;

 - матеріали для роботи з батьками;

 - матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям ГДП;

   є) папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів (шкільних, районних, обласних):

   ж) картотеки:

 - статей періодичної преси на педагогічні теми;

 - публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі (з кожного предмета);

 - обліку матеріалів з педагогічного досвіду.

 

5. Бібліотека методичного кабінету (предметно-тематичний розподіл):

 - підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;

 - підшивки фахових журналів і газет;

 - спеціальна, загальнопедагогічна література.

 

План

роботи  методичного кабінету ОНЗ Надлацького НВО

на 2016 / 2017 н.р. 

Основними завданнями ради  методичного кабінету у 2016/2017 навчальному році визначено:

  • планування роботи  методичного кабінету ОНЗ;
  • сприяння формуванню інноваційного векторного поля вчителя як головного чинника освітніх перетворень;
  • практична допомога керівникам шкільних методоб'єднань щодо планування та організації роботи по вивченню та впровадженню проблемної теми закладу;
  • обговорення програм факультативів, додаткових та індивідуальних занять;
  • розгляд і рецензування доповідей, виступів на засіданнях педрад, семінарах;
  • моніторинг  стану методичної роботи у навчальних закладах НВО;
  • запровадження гнучкої системи безперервної освіти педагогічних кадрів;
  • впровадження ефективних інноваційних  технологій  в навчально-виховний процес; 
  • забезпечення провідної ролі самостійності педагогів у підвищенні своєї кваліфікації, мотивації та розвитку їх творчого потенціалу; 
  • методичне сприяння зовнішньому оцінюванню та об’єктивному, науково обґрунтованому моніторингу навчально-виховного процесу, використання його наслідків у науково-методичній роботі;
  • методичне забезпечення запровадження профільного навчання;
  • активізація самостійної роботи школярів, розвиток інноваційного потенціалу інтелектуально обдарованих дітей. 

             І. Організаційна робота

            

                                     Заходи

Термін виконання

 

Відповідальні

1

Розробити і затвердити план роботи методичного кабінету. 

Вересень, 2016

Лут Р.В.

2

Проаналізувати стан проходження учителями курсів підвищення кваліфікації за минулий навчальний рік.

Вересень, 2016

Лут Р.В.

3

Поповнювати картотеку методичною та фаховою літературою .

Протягом року

Лут Р.В.

4

Надавати методичну допомогу керівникам методичних формувань у проведенні запланованих заходів

Протягом року

Заступники   з НВР

5

Затвердити плани роботи  методичних формувань

 Вересень, 2016

Голова МР

6

Провести діагностику утруднень у роботі вчителів.

Квітень, 2017

Заступники  з НВР


           ІІ. Робота з підвищення, удосконалення педагогічної майстерності вчителів

    

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Провести анкетування педагогічних працівників  з метою визначення їх інформаційних потреб. 

Вересень-жовтень,    2016 

керівники методобєднань

2

Проводити індивідуальні консультації з молодими вчителями «Мої перші кроки у школі».

Протягом року

Заступники з НВР

3

 Діалог-обговорення з учителями української мови та літератури «Сучасний  навчальний кабінет – необхідна умова впровадження профільного навчання»

Вересень, 2016

Лут Р.В.

4

Організація та проведення  І етапу (шкільного) Всеукраїнських  олімпіад з базових дисциплін

Жовтень, 2016

Заступники з НВР

5

Провести консультацію для керівників наукових робіт « Форми і методи організації науково-дослідницької діяльності як пріоритетний напрям у розвитку здібностей учнів».

Жовтень, 2016

Лут Р.В.

6

Віртуальний семінар «Мережева взаємодія між педагогами через створення власних сайтів та блогів.   Блог як форма презентації роботи учителя»

Листопад, 2016

Суміна В.І.

7

Надавати допомогу вчителям у проведенні відкритих уроків.

За графіком 

Адміністрація НВО

8

Провести літературний вернісаж до Дня соборності України «В єднанні сила й міць держави»

Січень, 2017

м/о вчителів української мови і літератури

9

Провести декаду «Я атестуюсь»

Лютий, 2017

Адміністрація НВО, методичні обєднання

10

Забезпечувати  участь учителів НВО у районних методичних заходах

Протягом року 

 Керівники методичних обєднань

11

Проводити інструктивні наради з керівниками  методичних формувань з нагальних питань

Щомісяця 

Заступники з НВР

12

Організація та проведення предметних тижнів. 

За графіком

Керівники МО

13

Семінар-діалог «Дистанційна освіта – один із напрямків розвитку навчально-виховного процесу. Можливості та напрямки дистанційної освіти для учителів та учнів»

Лютий, 2017

Суміна В.І.

14

Надавати допомогу вчителям в організації і проведенні олімпіад,  предметних тижнів, конкурсів .

Постійно 

Заступники   з НВР

15

Відвідувати уроків вчителів з метою надання методичної допомоги і вивчення перспективного досвіду, моніторингу рівня педагогічної майстерності .

Протягом року 

Заступники    з НВР


16

Провести моніторинг  в закладах НВО з визначених питань

Протягом року

Відповідальні особи

17

Надавати допомогу вчителям в організації індивідуального навчання учнів

Протягом року 

Заступники з НВР

18

Забезпечити проведення творчих звітів учителями, які атестуються

Квітень, 2017

Члени методичної ради

19

Проводити співбесіди з учителями, що пройшли курси підвищення кваліфікації

Протягом року

Заступники    з НВР


20

Надавати методичну допомогу, консультації класним керівникам в організації виховної роботи з учнями.

Протягом року

Заступники з ВР

21

Провести  конкурс в межах НВО «Краще методичне обєднання року»

Жовтень-2016 квітень, 2017

Суміна В.І.,

керівники МО

 

    ІІІ. Робота з вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду

 

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Знайомити педагогів з матеріалами перспективного досвіду, опублікованими в педагогічних та методичних виданнях , розміщеними на методичних порталах

Протягом року

Голова та члени МР

2

Організовувати взаємовідвідування уроків педагогічними працівниками НВО

Протягом року

Заступники з НВР

3

Тренінг для учителів, які атестуються «Створюємо власний сайт, блог»

Березень, 2017

Суміна В.І.

4

Вивчення досвіду вчителів, які атестуються в        

 2016 /2017 н.р. 

Жовтень-березень,  2017 

Заступники з    НВР                         

 члени атест. комісії


5

Розмістити на сайті НВО матеріали по впровадженню перспективного педагогічного досвіду вчителів

Березень, 2016

Суміна В.І.

 

         ІV. Робота з науково-педагогічною та інформаційною літературою.

 

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Огляд нових надходжень матеріалів періодичного друку 

Щоміяця 

Лут Р.В.

2

Поповнення шкільної медіатеки розробками уроків та позакласних заходів

Протягом року

Лут Р.В.
керівники м/о

3

Провести тиждень дитячої книги

Березень, 2017

Бібліотекар Люлько Т.І.

4

Підбір літератури за запитами педагогів

За потребою 

Бібліотекар  Люлько Т.І.


5

Провести  загальношкільний конкурс «Кращий читач року»

Жовтень-квітень, 2017

Бібліотекар,  керівники МО вчителів укр..мови і л-ри, зарубіжної   л-ри


6

Оновлення матеріалів сторінки бібліотекаря на сайті НВО

Щомісяця 

Люлько Т.І.