ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ОПОРНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
1. Загальні положення.
Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в НВО є методичний кабінет опорного навчального закладу.
Методичний кабінет діє під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи та методичної ради опорного навчального закладу, яка спрямовує і координує всі напрями його діяльності.
Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти.
Педагогічна рада опорного навчального закладу періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу методичного кабінету.
2. Завдання діяльності методичного кабінету:
- забезпечення інформаційної підтримки діяльності структурних підрозділів методичної служби НВО;
- створення банку даних програмно-методичної, нормативно-правової, науково-технічної інформації;
- надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;
- координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти, спрямованих на підвищення педагогічної майстерності й вдосконалення фахової підготовки вчителів;
- задоволення запитів, потреб учителів в інформації професійно-особистісної орієнтації;
- організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, упровадження досягнень перспективного педагогічного досвіду та інноваційних технологій;
3. Основні напрями роботи методичного кабінету:
- створення умов для індивідуальної роботи педагогічних працівників шляхом постійного забезпечення їх науково-методичною літературою;
- здійснення організаційно-методичної допомоги педагогам у науковій організації праці та розвитку педагогічної творчості;
- організація консультацій з питань психології, педагогіки, фахової підготовки, методики викладання предметів;
- організація та періодичне проведення виставок навчальної літератури, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією;
- участь в організації та проведенні представницьких педагогічних заходів (науково-практичних конференцій, семінарів, педагогічних читань, творчих звітів, виставок, презентація перспективного досвіду роботи вчителів НВО, здійснення наставництва, стажування молодих учителів, сприяння участі педагогічних працівників у науково-методичній та експериментальній роботі);
- впровадження у практику роботи перспективного педагогічного досвіду, досягнень сучасної науки та освітніх та ІКТ-технологій.
4. Перелік матеріалів, які зберігаються в методичному кабінеті:
У методичному кабінеті закладу мають бути такі матеріали:
а) нормативно-правові документи:
- Конституція України, закони України про освіту, урядові документи з питань освіти, накази та інші інструктивно-нормативні документи МОН України, обласного управління освіти, відділу освіти, РМК;
- документи з питань педагогіки та психології;
- положення та інструктивні матеріали з питань організації методичної роботи;
- інформаційні збірники МОН України, ОІППО, відділу освіти;
б) шкільна документація:
- наказ про організацію методичної роботи в поточному навчальному році;
- навчальний план НВО;
- перспективний та річний плани роботи НВО;
- контрольні примірники всієї чинної навчально-методичної документації (навчальні програми);
- графіки проведення контрольних робіт;
- розклад навчальних занять, індивідуальних занять, занять з учнями вдома;
- документація з питань атестації педагогів;
- матеріали роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною проблемою;
в) програмно-методичне забезпечення навчально-виховного процесу:
- документація методичної ради (план, протоколи, рішення, довідки про виконання рішень методичної ради);
- документація шкільних методичних об'єднань (окрема папка на кожне методичне об'єднання): план роботи, протоколи засідань, методичні розробки;
- матеріали методичної роботи з учителями (семінарів-практикумів, проблемних семінарів, творчих звітів, тощо;
- документація школи молодого вчителя;
- матеріали вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду;
- робота профільних класів (положення про профільні класи, заяви батьків, накази про відкриття класів, списки учнів, моніторинги навчальних досягнень учнів тощо);
- банк даних педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій;
г) основні навчально-методичні матеріали з навчальних предметів:
- аналітичні матеріали моніторингу з кожного навчального предмета (результати оцінювання знань, семестрових та річних контрольних робіт, державної підсумкової атестації (ДПА));
- матеріали для організації контролю знань;
- матеріали роботи з обдарованими дітьми (план роботи з обдарованими дітьми, результати участі учнів в І, ІІ, ІІІ етапах олімпіад, МАН тощо);
- інформація з навчально-методичного забезпечення кожного предмета;
- анкети, схеми аналізу уроків (картки для аналізу, карти-схеми самоаналізу);
- тексти контрольних робіт, зразки завдань до ДПА;
- зразки поурочних планів;
- методичні розробки вчителів;
- рекомендації для вчителів щодо єдиних вимог до викладання навчальних предметів та основних напрямів діяльності;
- критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з різних предметів;
- наказ про дотримання єдиного орфографічного режиму ;
- методичні рекомендації стосовно ведення тематичного обліку знань учнів;
- зразки кращих письмових робіт, виконаних учнями;
- матеріали для оформлення шкільних предметних кабінетів;
д) діагностичні матеріали:
- результати діагностики педагогічного колективу (анкетування, діагностика рівня професійних утруднень тощо);
- моніторинг педагогічної діяльності вчителів (анкетування, результати самоаналізу уроків та аналізу уроків своїх колег);
- матеріали атестації вчителів, роботи з молодими спеціалістами;
е) матеріали з позакласної роботи:
- плани робіт предметних гуртків, факультативів;
- орієнтовна тематика наукових учнівських робіт та вимоги до їх оформлення;
- матеріали з організації позакласної роботи з навчальних предметів;
- матеріали для роботи з батьками;
- матеріали на допомогу класним керівникам, вихователям ГДП;
є) папки з матеріалами науково-практичних конференцій, педагогічних читань, семінарів (шкільних, районних, обласних):
ж) картотеки:
- статей періодичної преси на педагогічні теми;
- публікацій у фаховій періодиці та методичній літературі (з кожного предмета);
- обліку матеріалів з педагогічного досвіду.
5. Бібліотека методичного кабінету (предметно-тематичний розподіл):
- підшивки загальнопедагогічних газет і журналів;
- підшивки фахових журналів і газет;
- спеціальна, загальнопедагогічна література.
План
роботи методичного кабінету ОНЗ Надлацького НВО
на 2016 / 2017 н.р.
Основними завданнями ради методичного кабінету у 2016/2017 навчальному році визначено:
І. Організаційна робота
№ |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Розробити і затвердити план роботи методичного кабінету. |
Вересень, 2016 |
Лут Р.В. |
2 |
Проаналізувати стан проходження учителями курсів підвищення кваліфікації за минулий навчальний рік. |
Вересень, 2016 |
Лут Р.В. |
3 |
Поповнювати картотеку методичною та фаховою літературою . |
Протягом року |
Лут Р.В. |
4 |
Надавати методичну допомогу керівникам методичних формувань у проведенні запланованих заходів |
Протягом року |
Заступники з НВР |
5 |
Затвердити плани роботи методичних формувань |
Вересень, 2016 |
Голова МР |
6 |
Провести діагностику утруднень у роботі вчителів. |
Квітень, 2017 |
Заступники з НВР |
ІІ. Робота з підвищення, удосконалення педагогічної майстерності
вчителів
№ |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Провести анкетування педагогічних працівників з метою визначення їх інформаційних потреб. |
Вересень-жовтень, 2016 |
керівники методоб’єднань |
2 |
Проводити індивідуальні консультації з молодими вчителями «Мої перші кроки у школі». |
Протягом року |
Заступники з НВР |
3 |
Діалог-обговорення з учителями української мови та літератури «Сучасний навчальний кабінет – необхідна умова впровадження профільного навчання» |
Вересень, 2016 |
Лут Р.В. |
4 |
Організація та проведення І етапу (шкільного) Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін |
Жовтень, 2016 |
Заступники з НВР |
5 |
Провести консультацію для керівників наукових робіт « Форми і методи організації науково-дослідницької діяльності як пріоритетний напрям у розвитку здібностей учнів». |
Жовтень, 2016 |
Лут Р.В. |
6 |
Віртуальний семінар «Мережева взаємодія між педагогами через створення власних сайтів та блогів. Блог як форма презентації роботи учителя» |
Листопад, 2016 |
Суміна В.І. |
7 |
Надавати допомогу вчителям у проведенні відкритих уроків. |
За графіком |
Адміністрація НВО |
8 |
Провести літературний вернісаж до Дня соборності України «В єднанні сила й міць держави» |
Січень, 2017 |
м/о вчителів української мови і літератури |
9 |
Провести декаду «Я атестуюсь» |
Лютий, 2017 |
Адміністрація НВО, методичні об’єднання |
10 |
Забезпечувати участь учителів НВО у районних методичних заходах |
Протягом року |
Керівники методичних об’єднань |
11 |
Проводити інструктивні наради з керівниками методичних формувань з нагальних питань . |
Щомісяця |
Заступники з НВР |
12 |
Організація та проведення предметних тижнів. |
За графіком |
Керівники МО |
13 |
Семінар-діалог «Дистанційна освіта – один із напрямків розвитку навчально-виховного процесу. Можливості та напрямки дистанційної освіти для учителів та учнів» |
Лютий, 2017 |
Суміна В.І. |
14 |
Надавати допомогу вчителям в організації і проведенні олімпіад, предметних тижнів, конкурсів . |
Постійно |
Заступники з НВР |
15 |
Відвідувати уроків вчителів з метою надання методичної допомоги і вивчення перспективного досвіду, моніторингу рівня педагогічної майстерності . |
Протягом року |
Заступники з НВР |
|
Провести моніторинг в закладах НВО з визначених питань |
Протягом року |
Відповідальні особи |
17 |
Надавати допомогу вчителям в організації індивідуального навчання учнів |
Протягом року |
Заступники з НВР |
18 |
Забезпечити проведення творчих звітів учителями, які атестуються |
Квітень, 2017 |
Члени методичної ради |
19 |
Проводити співбесіди з учителями, що пройшли курси підвищення кваліфікації |
Протягом року |
Заступники з НВР |
|
Надавати методичну допомогу, консультації класним керівникам в організації виховної роботи з учнями. |
Протягом року |
Заступники з ВР |
21 |
Провести конкурс в межах НВО «Краще методичне об’єднання року» |
Жовтень-2016 квітень, 2017 |
Суміна В.І., керівники МО |
ІІІ. Робота з вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду
№ |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Знайомити педагогів з матеріалами перспективного досвіду, опублікованими в педагогічних та методичних виданнях , розміщеними на методичних порталах |
Протягом року |
Голова та члени МР |
2 |
Організовувати взаємовідвідування уроків педагогічними працівниками НВО |
Протягом року |
Заступники з НВР |
3 |
Тренінг для учителів, які атестуються «Створюємо власний сайт, блог» |
Березень, 2017 |
Суміна В.І. |
4 |
Вивчення досвіду вчителів, які атестуються в 2016 /2017 н.р. |
Жовтень-березень, 2017 |
Заступники з НВР члени атест. комісії |
|
Розмістити на сайті НВО матеріали по впровадженню перспективного педагогічного досвіду вчителів |
Березень, 2016 |
Суміна В.І. |
ІV. Робота з науково-педагогічною та інформаційною літературою.
№ |
Заходи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
Огляд нових надходжень матеріалів періодичного друку |
Щоміяця |
Лут Р.В. |
2 |
Поповнення шкільної медіатеки розробками уроків та позакласних заходів |
Протягом року |
Лут Р.В. |
3 |
Провести тиждень дитячої книги |
Березень, 2017 |
Бібліотекар Люлько Т.І. |
4 |
Підбір літератури за запитами педагогів |
За потребою |
Бібліотекар Люлько Т.І. |
|
Провести загальношкільний конкурс «Кращий читач року» |
Жовтень-квітень, 2017 |
Бібліотекар, керівники МО вчителів укр..мови і л-ри, зарубіжної л-ри |
|
Оновлення матеріалів сторінки бібліотекаря на сайті НВО |
Щомісяця |
Люлько Т.І. |
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com