Проблема, над якою буде працювати практичний психолог:
«Формування та розвиток особистості дітей. Психологічна підтримка учнів в процесі їх особистісного розвитку та становлення»
Мета :
«Допомогти дітям повноцінно адаптуватися до соціального середовища та створити оптимальні умови для гармонійного розвитку особистості»
Завдання служби
1. Забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого – педагогічного вивчення.
2. Допомогти дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.
3. Надати своєчасну психологічну допомогу дітям, батькам, учителям попереджати психологічне напруження.
4. Здійснювати корекційно – розвивальну роботу з дітьми, які мають труднощі в розвитку та навчанні.
5. Здійснювати профілактику девіантної поведінки, формувати навички здорового способу життя.
I. Психодіагностична робота
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Виконавці |
1. |
Діагностика готовності дітей до навчання в школі. |
Квітень – травень, вересень - жовтень |
1 клас |
ПП, кл. керівник |
2. |
Вивчення процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, які впливають на процес адаптації. |
Жовтень |
1 клас |
ПП, кл. керівник |
3. |
Вивчення процесу адаптації п’ятикласників до навчання в школі II ступеня. |
Вересень - жовтень |
5 клас |
ПП, кл. керівник |
4. |
Виявлення професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлень про світ професій та їх особливості. |
Грудень, січень |
9 клас, 11 клас |
ПП кл. керівник |
5. |
Діагностика та розвиток пізнавальної сфери, інтелектуальної та творчої обдарованості. |
Листопад, протягом року |
Обдаровані учні |
ПП, кл. керівник |
6. |
Вивчення умов виховання, навчання та психологічних особливостей |
Листопад, квітень |
Діти – сироти, позбавлені батьківського піклування |
ПП |
7. |
Діагностика робота з дітьми «групи ризику»
|
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
8. |
Виявлення типу «важковиховуваності» та психологічних особливостей школярів: відвідування уроків, бесіди з педагогами, спостереження. |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
9. |
Діагностична робота з дітьми, які направляються на ПМПК |
Лютий - квітень |
Учні школи |
ПП |
ІI. Консультативна робота
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Виконавці |
1. |
Індивідуальне консультування батьків на тему: «Адаптація дітей 6 – річного віку до школи». |
Жовтень, листопад |
Батьки (1 кл.) |
ПП |
2. |
Ознайомити батьків з особливостями психічного розвитку дитини в період адаптації. |
Грудень |
Батьки (5 кл.)
|
ПП |
3. |
Консультування батьків на їх запит з існуючих питань. |
Протягом року |
1 – 9 кл.
|
ПП |
4. |
Консультування педагогів з проблем взаємовідносин у колективі; професійних та особистісних питань. |
Протягом року. |
1 – 9 кл. |
ПП |
5. |
Сприяти свідомому професійному самовизначенню, розширенню уявлень про світ професій. |
Березень, травень |
9 - 11кл. |
ПП |
6. |
Вирішення особистих проблем взаємовідносин в сім’ї («Як порозумітися з батьками», «Як реагувати на критику») з однолітками, дорослими в колективі. |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
7. |
Індивідуальне консультування дітей з «групи ризику». |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
8. |
Реабілітація та профілактика насилля й жорстокості. |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
III. Корекційно – відновлювальна
та розвивальна робота
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Виконавці |
1. |
Проведення індивідуальної корекційної роботи з учнями на основі проведених досліджень .
|
По мірі необхідності |
1-11класи |
ПП |
2. |
Співпраця з класними керівниками щодо адаптації учнів до нових умов навчання та новоприбулих учнів. |
Протягом року |
1,5 клас, новоприбулі учні |
ПП |
3. |
Розвивальні групові заняття для обдарованих дітей, спрямовані на розвиток творчих здібностей. |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
4. |
Брати участь в раді по профілактиці правопорушень. |
Протягом року |
Правопорушники |
ПП |
5. |
Сприяти розвитку пізнавальних процесів у молодших школярів. |
Протягом року |
Учні поч. класів |
ПП |
7. |
Корекційно – розвивальні заняття з учнями «групи ризику». |
Протягом року |
«Група ризику» |
ПП |
8. |
Індивідуальна робота з окремими учнями та батьками (по запиту). |
Протягом року |
Учні школи |
ПП |
9. |
Індивідуальна робота з учнями, що знаходяться на внутрішньо шкільному обліку |
По мірі необхідності |
Правопорушники |
ПП |
10. |
Корекційно – розвивальна робота з учнями, які мають освітні потреби |
По мірі необхідності |
Учні, що навч. за індивідуальною формою |
ПП |
11. |
Корекційно – розвивальні заняття: «Мій клас» |
Протягом року |
Учні 5 клас |
ПП |
IV. Психологічна просвіта
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Виконавці |
1. |
Акція «День позитиву!»( до Всесвітнього дня запобігання суїциду) |
10 вересень |
Учні школи , педагоги |
ПП |
2. |
Година спілкування: «Людина починається з добра» |
Вересень |
6 клас |
ПП |
3. |
Ознайомлення батьків 1 –х класів з психологічними особливостями дітей 6 –ти річного віку. |
Вересень |
Батьки |
ПП |
4. |
«Станція призначення – Життя» (показ відео фільму) |
Вересень |
11 клас |
ПП |
5. |
Година спілкування: «Людина починається з добра» |
Жовтень |
5 клас |
ПП |
6. |
Правда про наркотики (відеофільм) |
Жовтень |
7 клас |
ПП |
7. |
Заняття з елементами тренінгу: «Шляхи потрапляння українських громадян до рук торгівців людьми» |
Жовтень |
9, 10 клас |
ПП |
8. |
Батьківські збори: «У сім’ї - підліток» |
Жовтень |
Батьки |
ПП |
9. |
Година психолога «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?» |
Жовтень |
Педагоги |
ПП |
10. |
Практичне заняття: «Самооцінка учня» |
Листопад |
8 клас
|
ПП |
11. |
Заняття з елементами тренінгу: «Гендерні стереотипи та поведінка людини». |
Листопад |
10 клас |
ПП |
12. |
Сюжетно – рольова гра «Курінню – ні!» |
Листопад |
6 клас
|
ПП |
13. |
Бесіда з елементами тренінгу «Здоровий спосіб життя – запорука успіху» |
Листопад |
11 клас |
ПП |
14. |
Бесіда «Невпевненість у собі» |
Листопад
|
8 клас
|
ПП |
15. |
Мозковий штурм «Чому тютюнопаління так поширене у сучасному світі і навіщо люди палять?» |
Грудень
|
7,8 клас
|
ПП |
16. |
Година спілкування «Обираємо здоровий спосіб життя» |
Грудень |
2, 3 клас |
ПП |
17. |
Година спілкування «Людина починається з добра» |
Грудень
|
5,6 клас
|
ПП |
18. |
Заняття з елементами тренінгу : «Підлітки мають знати свої права» |
Грудень |
7 клас |
ПП |
19. |
Година психолога: «Взаємини «діти – батьки» |
Грудень |
9 клас |
ПП |
20. |
Батьківські збори: «Психологія особистісних і міжособистісних конфліктів» |
Грудень |
Батьки |
ПП |
21. |
Психолого – педагогічний тренінг: «Конфлікти у шкільному середовищі». |
Грудень |
Педагоги |
ПП |
22. |
Година психолога: «Курити чи бути здоровим». |
Січень
|
10 клас
|
ПП |
23. |
Батьківські збори: « Психологічні чинники порушення психічного здоров’я дитини» |
Січень |
Батьки |
ПП |
24. |
Психолого – педагогічний тренінг: «Знущання та агресивність серед учнів» |
Січень
|
Педагоги |
ПП |
25. |
Проведення тижня психології в школі. |
Лютий |
Учні школи |
ПП |
26. |
Соціальний диктант стосовно «Стоп насильству!» |
Лютий |
7 – 8 клас
|
ПП |
27. |
Заняття з елементами тренінгу: «Торгівля людьми як порушення прав людини» |
Березень |
10 клас |
ПП |
28. |
Психолого – педагогічний тренінг:«Гіперактивність молодших школярів. Причини гіперактивності» |
Березень |
Педагоги |
ПП |
29. |
Година психолога: тренінг «Мій клас» |
Березень |
6 клас |
ПП |
30. |
Чого я навчився? Гра – заняття з елементами тренінгу «Життя без наркотиків» |
Квітень |
8 клас |
ПП |
31. |
Тренінг «Цінність життя. Цінності у житті» |
Квітень |
9 - 10 клас |
ПП |
32. |
Урок подорож: Цікавими стежинами «Країни міцного здоров’я» |
Квітень |
4 клас |
ПП |
33. |
Тренінг «Емоційний світ людини» |
Травень |
9 клас |
ПП |
34. |
Тренінгове заняття: «Коло проблем, або коли ми ризикуємо» |
Травень |
10 клас |
ПП |
35. |
Тренінг «Виховання культури почуттів» |
Травень |
7-8 клас |
ПП |
V. Організаційно- методична робота
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Виконавці |
Примітки |
|
1. |
Складання річного плану роботи. |
Серпень - вересень |
ПП |
|
|
2. |
Складання щомісячного плану роботи. |
30 числа кожного місяця |
ПП |
|
|
3. |
Складання аналітичного та статистичного звітів за навчальний рік. |
До 28 грудня, 1 червня |
ПП |
|
|
4. |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів. |
Протягом року |
ПП |
3 год. На один захід |
|
5. |
Підготовка до проведення тренінгів, інтерактивних занять, ділових ігор тощо з учнями, батьками, педпрацівниками. |
Протягом року |
ПП |
7 год. На один захід |
|
6. |
Підготовка до виховних годин («годин психолога») (1/2 часу на день) |
Протягом року |
ПП |
|
|
7. |
Розробка рекомендацій батькам щодо взаємодії з дітьми «групи ризику» тощо. |
Протягом року |
ПП |
|
|
8. |
Обробка результатів досліджень, написання звітів, психологічних висновків, підготовка до виступів |
Протягом року |
ПП |
|
|
9. |
Розробка (підготовка) корекційних і розвивальних програм. |
Протягом року |
ПП |
|
|
10. |
Підготовка психодіагностичного інструментарію (анкет, тестових бланків). |
Протягом року |
ПП |
|
|
11. |
Самопідготовка, робота в бібліотеці. |
Кожний місяць |
ПП |
|
|
12. |
Участь у навчально – методичних семінарах (нарадах) практичних психологів. |
Протягом року |
ПП |
|
|
13. |
Консультації у навчально – методичних та навчальних центрах (закладах). |
Протягом року |
ПП |
|
|
14. |
Складання інформації щодо графіка інформування про виконання заходів, визначених наказами відділу освіти, молоді та спорту, департаменту освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, листами КЗ “КОІППО ім. В. Сухомлинського”, державними програмами, МОН України
|
Протягом року |
ПП |
|
|
15. |
Щоденне заповнення документації (1/2 часу на день) |
Протягом року |
ПП |
Фактично вик. час |
|
16. |
Оформлення та оновлення інформації на стенді «Психолог радить» |
Протягом року |
ПП |
|
|
VI. Зв’язки з громадскістю
№ п/п |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Виконавці |
1. |
Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. |
Протягом року |
Учні школи |
ПП,СП, кл. керівник, ЗДЗВ |
2. |
Відвідування батьків за місцем роботи. |
Протягом року |
Батьки |
ПП,СП |
3. |
Вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування. |
Протягом року |
Місцеві органи |
ПП,СП |
4. |
Направлення дітей на ПМПК (за потребою). |
Квітень |
Учні |
Кл. керівник, ПП |
5. |
Участь у судових засіданнях щодо розгляду справ стосовно неповнолітніх |
Протягом року |
Учні |
ПП |
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com