План роботи практичного психолога Надлацького НВО

Донченко Олени Василівни

на 2016 / 2017 навчальний рік

 

            

           Проблема, над якою буде працювати практичний психолог:

«Формування та розвиток особистості  дітей. Психологічна підтримка учнів в процесі їх особистісного розвитку та становлення»

 

           Мета :

«Допомогти дітям повноцінно адаптуватися до соціального середовища та створити  оптимальні умови для гармонійного розвитку особистості»

            

       Завдання служби

1.     Забезпечити індивідуальний підхід до кожної дитини на основі її психолого – педагогічного вивчення.

2.     Допомогти дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.

3.      Надати своєчасну психологічну допомогу дітям, батькам, учителям попереджати психологічне напруження.

4.     Здійснювати корекційно – розвивальну роботу з дітьми, які мають труднощі  в розвитку та навчанні.

5.     Здійснювати профілактику девіантної поведінки, формувати навички здорового способу життя.

 

 

I. Психодіагностична робота

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Виконавці

1.      

Діагностика готовності дітей  до навчання в школі.

Квітень – травень, вересень - жовтень

1 клас

ПП,

кл. керівник

2.      

Вивчення процесу адаптації першокласників до шкільного навчання; вивчення чинників, які впливають на процес адаптації.

Жовтень

1 клас

ПП,

кл. керівник

3.      

Вивчення процесу адаптації п’ятикласників до навчання в школі II ступеня.

Вересень - жовтень

5 клас

ПП,

кл. керівник

4.      

Виявлення професійних інтересів, схильностей учнів, розширення уявлень про світ професій та їх особливості.

Грудень, січень

9 клас,

11 клас

ПП

кл. керівник

5.      

Діагностика та розвиток пізнавальної сфери, інтелектуальної та творчої обдарованості.

Листопад,

протягом року

Обдаровані учні

ПП,

кл. керівник

6.      

Вивчення умов виховання, навчання  та психологічних особливостей

Листопад,

квітень

Діти – сироти, позбавлені батьківського піклування

ПП

7.      

Діагностика робота з дітьми «групи ризику»

 

Протягом року

Учні школи

ПП

8.      

Виявлення типу «важковиховуваності» та психологічних особливостей школярів: відвідування уроків, бесіди з педагогами, спостереження.

Протягом року

Учні школи

ПП

9.      

Діагностична робота з дітьми, які направляються на ПМПК

Лютий - квітень

Учні школи

ПП

 

 

 

ІI. Консультативна робота

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Виконавці

1.

Індивідуальне

консультування батьків на тему:

«Адаптація дітей 6 – річного віку до школи».

Жовтень,

листопад

Батьки

 (1 кл.)

ПП

2.

Ознайомити батьків з особливостями психічного розвитку дитини в період адаптації.

Грудень

Батьки

(5 кл.)

 

ПП

3.

Консультування батьків на їх запит з існуючих питань.

Протягом року

1 – 9 кл.

 

ПП

4.

Консультування педагогів з проблем взаємовідносин у колективі; професійних та особистісних питань.

Протягом року.

1 – 9 кл.

ПП

5.

Сприяти свідомому професійному самовизначенню, розширенню уявлень про світ професій.

Березень, травень

 9 - 11кл.

ПП

6.

Вирішення особистих проблем взаємовідносин в сім’ї («Як порозумітися з батьками», «Як реагувати на критику») з однолітками, дорослими в колективі.

Протягом року

Учні школи

ПП

7.

Індивідуальне консультування дітей з

«групи ризику».

Протягом року

Учні школи

ПП

8.

Реабілітація та профілактика  насилля й жорстокості.

Протягом року

Учні школи

ПП

 

 

 

 III. Корекційно – відновлювальна

 

 та розвивальна робота

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Виконавці

1.

Проведення індивідуальної корекційної роботи з учнями на основі проведених досліджень . 

 

По мірі

необхідності

    1-11класи

ПП

2.

Співпраця з класними керівниками щодо адаптації учнів до нових умов навчання та новоприбулих учнів.

Протягом

 року

1,5 клас, новоприбулі учні

ПП

3.

Розвивальні групові заняття для обдарованих дітей, спрямовані на розвиток творчих здібностей.

Протягом

 року

Учні школи

ПП

4.

Брати участь в раді по профілактиці

правопорушень.

Протягом

року

Правопорушники

ПП

5.

Сприяти розвитку пізнавальних процесів у молодших школярів.

Протягом

 року

Учні поч. класів

ПП

7.

Корекційно – розвивальні заняття з учнями «групи ризику».

Протягом

року

«Група ризику»

ПП

8.

Індивідуальна робота з окремими учнями та батьками (по запиту).

Протягом року

Учні школи

ПП

9.

Індивідуальна робота з учнями, що знаходяться на внутрішньо шкільному обліку

По мірі необхідності

Правопорушники

ПП

10.

Корекційно – розвивальна робота з учнями, які мають освітні потреби

По мірі

необхідності

Учні, що навч. за індивідуальною формою

ПП

11.

Корекційно – розвивальні заняття: «Мій клас»

Протягом року

Учні 5 клас

ПП

 

 

 

 

 

 

IV. Психологічна просвіта

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова

аудиторія

Виконавці

1.      

Акція «День позитиву!»( до  Всесвітнього дня запобігання суїциду)

10 вересень

Учні школи , педагоги

ПП

2.      

Година спілкування: «Людина починається з добра»

Вересень

6 клас

ПП

3.      

Ознайомлення батьків 1 –х класів з психологічними особливостями дітей 6 –ти річного віку.

Вересень

Батьки

ПП

4.      

«Станція призначення – Життя»

 (показ відео фільму)

 Вересень

11 клас

ПП

5.      

Година спілкування: «Людина починається з добра»

Жовтень

 5  клас

ПП

6.      

Правда про наркотики (відеофільм)

Жовтень

7 клас

ПП

7.      

Заняття з елементами тренінгу: «Шляхи потрапляння українських громадян до рук торгівців людьми»

Жовтень

9, 10 клас

ПП

8.      

Батьківські збори: «У сім’ї  - підліток»

Жовтень

 Батьки

ПП

9.      

Година психолога «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?»

Жовтень

Педагоги

ПП

10.  

Практичне заняття: «Самооцінка учня»

Листопад

8 клас

 

ПП

11.  

Заняття з елементами тренінгу: «Гендерні стереотипи та поведінка людини».

Листопад

10  клас

ПП

12.  

Сюжетно – рольова  гра «Курінню – ні!»

Листопад

6 клас

 

ПП

13.  

Бесіда з елементами  тренінгу «Здоровий спосіб життя – запорука успіху»

Листопад

11 клас

ПП

14.  

 Бесіда «Невпевненість у собі»

Листопад

 

8  клас

 

ПП

15.  

Мозковий штурм «Чому тютюнопаління так поширене у сучасному світі і навіщо люди палять?»

Грудень

 

  7,8  клас

 

ПП

16.  

Година спілкування «Обираємо здоровий спосіб життя»

Грудень

2, 3 клас

ПП

17.  

Година спілкування «Людина починається з добра»

Грудень

 

 

 

 

5,6 клас

 

ПП

18.  

Заняття з елементами тренінгу : «Підлітки мають знати свої права»

Грудень

7 клас

ПП

19.  

Година психолога: «Взаємини «діти – батьки»

Грудень

9 клас

ПП

20.  

 Батьківські збори: «Психологія особистісних і міжособистісних конфліктів»

Грудень

Батьки

ПП

21.  

Психолого – педагогічний тренінг: «Конфлікти у шкільному середовищі».

Грудень

Педагоги

ПП

22.  

Година психолога: «Курити чи бути здоровим».

Січень

 

10 клас

 

ПП

23.  

Батьківські збори: « Психологічні чинники порушення психічного здоров’я дитини»

Січень

Батьки

ПП

24.  

 Психолого – педагогічний тренінг: «Знущання  та агресивність серед учнів»

Січень

 

 

Педагоги

ПП

25.  

Проведення тижня психології в школі.

Лютий

Учні школи

ПП

26.  

Соціальний диктант стосовно «Стоп насильству!»

 Лютий

7 – 8 клас

 

ПП

27.  

Заняття з елементами тренінгу:

«Торгівля людьми як порушення прав людини»

Березень

10 клас

ПП

28.  

Психолого – педагогічний тренінг:«Гіперактивність молодших школярів. Причини гіперактивності»

Березень

Педагоги

ПП

29.  

Година психолога: тренінг «Мій клас»

Березень

6  клас

ПП

30.  

Чого я навчився? Гра – заняття з елементами тренінгу «Життя без наркотиків»

Квітень

8 клас

ПП

31.  

 Тренінг «Цінність життя. Цінності у житті»

Квітень

9 - 10 клас

ПП

32.  

Урок подорож: Цікавими стежинами «Країни міцного здоров’я»

Квітень

4 клас

ПП

33.  

Тренінг «Емоційний світ людини»

Травень

9  клас

ПП

34.  

Тренінгове заняття: «Коло проблем, або коли ми ризикуємо»

Травень

10 клас

ПП

35.  

Тренінг «Виховання культури почуттів»

Травень

7-8 клас

ПП

 

 

 

 

 

V. Організаційно- методична робота

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Виконавці

Примітки

1.      

 Складання річного плану роботи.

Серпень - вересень

ПП

 

2.      

Складання щомісячного плану роботи.

30 числа кожного місяця

ПП

 

3.      

Складання аналітичного та статистичного звітів за навчальний рік.

До 28 грудня,

1 червня

ПП

 

4.      

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів.

Протягом року

ПП

3 год. На один захід

5.      

Підготовка до проведення тренінгів, інтерактивних  занять, ділових ігор тощо з учнями, батьками, педпрацівниками.

Протягом року

ПП

7 год. На один захід

6.      

Підготовка до виховних годин («годин психолога») (1/2 часу на день)

Протягом року

ПП

 

7.      

Розробка рекомендацій батькам щодо взаємодії з дітьми «групи ризику» тощо.

Протягом року

ПП

 

8.      

Обробка результатів досліджень, написання звітів, психологічних висновків, підготовка до виступів

Протягом року

ПП

 

9.      

Розробка (підготовка)  корекційних і розвивальних програм.

Протягом року

ПП

 

10.  

Підготовка психодіагностичного інструментарію (анкет, тестових бланків).

Протягом року

ПП

 

11.  

Самопідготовка, робота в бібліотеці.

Кожний місяць

ПП

 

12.  

Участь у навчально – методичних семінарах (нарадах)  практичних психологів.

Протягом року

ПП

 

13.  

Консультації у навчально – методичних та навчальних центрах (закладах).

Протягом року

ПП

 

14.  

 Складання інформації щодо графіка інформування про виконання заходів, визначених наказами відділу освіти, молоді та спорту, департаменту освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, листами КЗ “КОІППО ім. В. Сухомлинського”, державними програмами, МОН України

 

Протягом року

ПП

 

15.  

Щоденне заповнення документації (1/2 часу на день)

Протягом року

ПП

Фактично вик. час

16.  

Оформлення та оновлення інформації на стенді «Психолог радить»

Протягом року

ПП

 

           

 

 

 

 

 

 

 

VI. Зв’язки з громадскістю

 

 

 

п/п

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова

аудиторія

Виконавці

1.

Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками.

Протягом року

Учні школи

ПП,СП, кл. керівник, ЗДЗВ

2.

Відвідування батьків за місцем роботи.

Протягом року

Батьки

ПП,СП

3.

Вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування.

Протягом року

Місцеві органи

ПП,СП

4.

Направлення дітей на ПМПК (за потребою).

Квітень

Учні

Кл. керівник, ПП

5.

Участь у судових засіданнях щодо розгляду справ стосовно неповнолітніх

Протягом року

Учні

ПП